Sunday, December 28, 2008

BANGSA...AGAMA...DAN ...APA KESUDAHANNYA?

Assalamualaikum...
Lama dah tak datang hantar post kan?
Hari nie rase mcm nak berkongsi suatu pemerhatian dgn korang...
Setuju ke tak setuju ke terpulang...
Acctually, all this long i have been observing the society...
The Malays especially...
Ragam dan perangai rakyat Malaysia yang penuh warna warni...
What i have found differs from my understanding...
Jom kita check it out...

Aku kompom korang kenal sape empunya diri kat atas nie...
Cantik kan?
Mampu mencairkan iman sesape je yang first time tgk awek nie...
Pasal tu Mawi kawin ngan die...
Tajuk yang ambo nak ghoyak bui kat adik kakak ada kaitan ngan gambar hok atas tadi...
Korang perasan tak budaya bertudung nie dah jadik mcm satu kemestian untuk wanita melayu...
Alhamdulillah...bagus la mcm tu...
Cuma masalah yang dapat diperhatikan ialah...
Bertudung tapi pakaian yang dikenakan tak berapa sesuai...
Yang perempuan jgn MARAH eh...
Aku sebenarnya heran dan pelik melihat mereka berkelakuan demikian...
Aku tak nak maksudkan dengan sesiapa...
Tepuk dada tanya iman...
Bak kata MAK aku...
"Kalau setakat pakai tudung tapi baju tak cukup kain, buat apa?"
Jadi...
Aku malas nak celoteh pasal tudung nie lagi...
Cuma nasihat kepada yang berkenaan...
Kalau nak pakai tudung... Pastikan kain baju anda cukup menutupi badan anda...
Nasihat dari seorang FAQIR WA AD-DHAIF ILA JALLA WA 'ALA...

No comments: